Gedurende de rit verschijnt er toch een mankement aan de auto. Bij het remmen gaat de auto sterk naar links trekken. Dit neemt onaanvaardbare proporties aan, zodat we moeten onderzoeken wat de oorzaak is. We kennen de auto tamelijk goed, dus in 5 minuten weten we wat de oorzaak is. De bouten van de bovenste voorwieldraagarm zitten los. De ontstane ruimte is echter zo groot dat het nauwelijks voorstelbaar is dat twee bouten, gelijktijdig, zo ver los lopen. Equipe 36 heeft ons met open motorkap zien staan en komt terug. In overleg besluiten we de serviceploeg om assistentie te vragen. Inmiddels zetten we de auto wat omhoog en beginnen we te sleutelen terwijl equipe 36 haar weg weer vervolgt. Nu blijkt dat vulplaatjes, die zijn aangebracht bij het uitlijnen, er tussenuit gevallen zijn. Deze vulplaatjes vinden we wonder boven wonder nog op de dwarstraverse terug. We sleutelen door, hetgeen erg lastig is omdat we de zaak zo vol gebouwd hebben. We krijgen zelf de auto binnen een uur weer op de benen. Even de serviceploeg laten weten dat assistentie niet meer nodig is en we zijn weer op weg.
Als we in een drukke situatie, een wat langzamer rijdende auto rechts inhalen heeft een agent dit weer gezien en dwingt het stokje ons naar de kant. We vrezen dat dezelfde aanpak geen tweede keer zaal lukken maar besluiten dit wel te proberen. We krijgen de aandacht van oom agent inderdaad op de route. Als we weer druk aan het uitleggen zijn gaat er een fluitje en moet er kennelijk een andere auto worden aangehouden. De agent gebaart ons door te rijden en dat doen we maar. Inmiddels wordt het laat voordat we bij Moskou zijn. Dikke file op de ring en om ca 20.30u arriveren we, deze keer zonder verkeerd te rijden, bij het hotel. Dit lijkt wat op een oude kazerne. We checken in en kunnen nog net eten. Blij dat morgen een rustdag is...
1 opmerking:
Hey Lauwe, is het niet verstandig om naast olie ook een fles drank te kopen. Mocht het verhaal niet werken, kun je de fles nog altijd aanbieden aan ook agent ;).
/Luke
Een reactie posten